maandag 25 maart 2013

Noodrem...

De trein denderde de afgelopen tijd flink door, alles verliep voorspoedig. Tot gisteren... Badend in het zweet, met hartkloppingen en een lijf vol spanning werd ik wakker.
 
Ik heb veel te veel van mezelf gevraagd. Al bijna twee jaar ben ik met het boek bezig waarvan het afgelopen half jaar nagenoeg dag- en nacht. Ik kom niet meer aan andere dingen toe. En zeker als hooggevoelig persoon is de balans tussen inspanning en ontspanning ontzettend belangrijk. Ik heb meer tijd nodig om indrukken - waar ik veel ontvankelijker voor ben dan niet-hooggevoelige personen - te verwerken.
Het boek schrijven is emotioneel ook een zwaar proces omdat het mijn eigen verhaal betreft. Ik ben nu compleet overprikkeld. Al weken slaap ik slecht, kom ik amper onder de mensen omdat ik alleen maar aan het schrijven ben, kan zomaar in huilen uitbarsten en gun mezelf geen tijd voor ontspanning. Alle alarmbellen gingen rinkelen. Met mijn verleden in mijn achterhoofd wist ik dat ik nu aan die noodrem moest trekken. En deed ik het zelf niet, dan zou vandaag of morgen mijn lijf die beslissing voor mij maken.
 
Daarom heb ik een heel wijs besluit genomen. Mijn boek zal niet volgende maand, maar op 13 juni verschijnen.
 
Gezondheid is het allerbelangrijkste!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten