maandag 4 september 2017

"Hoe kan ik nu zo moe zijn?"

Van een verjaardag kwam Maaike vaak doodmoe thuis. Ze moest dan echt even liggen en had een kort lontje. Iedereen moest haar met rust laten, anders kon ze ontploffen.
Hoe kon zij zo moe zijn? Dat de gastvrouw, die de hele avond de benen onder haar lijf vandaan gerend had moe was, vond ze logisch. Maar zij? Ze had de hele avond op een stoel gezeten.

Waarom Maaike zo moe was
Ik legde haar uit dat zodra ze een kamer binnenkomt, zij onbewust de emoties oppikt die daar hangen. Daarnaast kun je als hooggevoelige goed luisteren en voel je de behoeftes van mensen aan. De ander heeft daar een antenne voor en legt zijn hele hebben en houwen bij je neer. 'Je kunt zo goed luisteren, jij begrijpt me tenminste.' Dat herkende ze.
Maaike was een soort opvangbak. Ze hoorde altijd vele verhalen aan, leed mee (ipv dat ze meeleefde) en bleek daar dus enorm op leeg te lopen. Ook omdat je als hooggevoelige onuitgesproken gevoelens oppikt.
Tante Truus zegt wel dat ze zich goed voelt en dat er niks aan de hand is, maar onbewust merk je dat er iets is. Jij kunt je bv. ineens heel verdrietig voelen en gaat het dan vervolgens op jezelf betrekken. Waarom voel ik me nu zo? Voordat je het weet zit je in een spiraal van malende gedachtes. Maar dat verdriet blijkt dus van je ‘niks aan de hand’ tante te zijn.


Oplossing
Ik leerde Maaike om beter bij zichzelf te blijven o.a. door goed te aarden en om onderscheid te leren maken in welke gevoelens nu van haar waren en welke van de ander. Ook gaat ze nu geregeld even de tuin in of het balkon op als ze op een verjaardag is, om zo even weer op te laden en terug te komen bij zichzelf. Hierdoor gaat ze nu weer met plezier naar verjaardagen en komt ze veel minder moe thuis.

Word ook krachtiger en energieker
Herken je je in bovenstaand verhaal en zou jij ook graag meer energie willen hebben? Via het Sensitive Power Woman Programma leer je allerlei tools om krachtiger en energieker te worden en zul je de voordelen van je hooggevoeligheid gaan ervaren.
Wil je meer weten over het programma of kennismaken met mij, maak dan een afspraak voor een gratis en vrijblijvende sessie.

p.s. Alvast wat tips ontvangen? Vraag het gratis E-book 'Hoera, ik ben hooggevoelig!' aan: http://eepurl.com/cCCtLX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten