donderdag 5 september 2013

'Wanneer komt het vervolg?'

Twee weken geleden zat ik op de braderie in mijn woonplaats. Ik stond daar met een stand van mijn eigen praktijk en natuurlijk was mijn boek er ook te verkrijgen. Van tevoren had ik er enorm tegenop gezien. De menigte mensen die voorbij zou komen schuifelen, niet zomaar weg kunnen lopen, consulten geven en mensen te woord staan, een zeer lange dag... Hoe zou ik deze dag gaan beleven? Was ik niet na vier uur al compleet overprikkeld en zou ik dan gillend de straat uitrennen, op zoek naar wat rust?

Uiteindelijk heb ik ruim elf uur in onze winkelstraat doorgebracht... en ik heb daar de hele dag zitten stralen! De dag erna zat ik nog steeds op een wolk. Ik kreeg zulke mooie reacties op mijn boek. Dorpsgenoten die ik tot nu toe alleen van gezicht kende, vertelden mijn boek te hebben gelezen en wat ze daarvan vonden. 'Erg indrukwekkend,' voerde opnieuw de hitlijst aan. Ook kreeg ik herhaaldelijk de vraag wanneer het vervolg komt. Het verhaal is volgens velen nog niet af. Want hoe is het nu met jouw blokkades en het verhaal met Joris? Ja, het wordt mij ook steeds duidelijker dat het nog niet klaar is. Zelfs de plaatselijke boekhandelaar gaf van de week aan al een plekje te hebben gereserveerd voor mijn tweede boek. ...Maar laat ik eerst maar even van dit avontuur bijkomen en daarnaast zit ik natuurlijk nog middenin de promotie van 'deel 1'.

Via post en mail ontvang ik ook vele reacties. Een greep daaruit.

"Ik hoop dat je mensen kunt bereiken met je boek. Merk dat heel veel jonge mensen met vragen over dit onderwerp rondlopen, maar dat ze die, net als wij vroeger, niet durven te stellen. Ik hoop dat je op de een of andere manier ook via tv bekendheid aan je boek kunt geven en aan het onderwerp. Zowel in het onderwijs, waar ze ook niet weten wat ze met deze jongeren aanmoeten als in het gewone leven is er nog steeds geen "begrip" in letterlijke en figuurlijke zin." - Nico

"Indrukwekkend en herkenbaar op aantal gebieden. Mooi dat je ermee naar buiten bent gekomen! Succes met het werk en graag tot ziens. Zou graag eens een lezing van je bijwonen." - Friso

"Eigenlijk zouden huisartsen jouw boek moeten lezen. Veel kinderen worden ten onrechte in een hokje gestopt met chemische rommel terwijl het 'nieuwetijdskinderen' zijn of hooggevoelig. Veel ouders kennen die benaming niet en dat is jammer." - Truus


Wat een indrukwekkend verhaal en wat stoer dat je dit in boekvorm hebt uitgegeven. Ik vind dat er echt een vervolg op moet komen. Daar kijk ik naar uit! - Sylvia

Al deze reacties geven me de energie, de moed en kracht om door te gaan met het verspreiden van mijn verhaal! Dank jullie wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten